Predstavnici Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) i Saveza samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH) uputili su zajednički dopois predsjedniku Vlade Republike Hrvatske Andreju Plenkoviću, u vezi problematike javnolinijskog prijevoza putnika na županijskim i međužupanijskim linijama.
U dopisu navode kako je to opće dobro i javni interes te obveza javnih vlasti.
HUP i SSSH u dopisu, među ostalim, traže i hitno održavanje sastanka u vezi problema,a prije 46.sjenice Vlade.
S obzirom da sastanak nije organiziran niti je HUP-u i SSSH-u odgovoreno, a ova točka dnevnog reda se, prema njihovim saznanjima ne nalazi na dnevnom redu 46. sjednice Vlade RH, s problematikom su upoznali javnost-stoji u priopćenju.
Situacija je ozbiljna.
Naime, temeljem obveze implementacije Uredbe o uslugama javnog željezničkog i cestovnog prijevoza putnika i provođenja Zakona o prijevozu i cestovnom prometu, županije su trebale sklopiti ugovore o javnoj usluzi za obavljanje županijskog linijskog prijevoza putnika najkasnije do 30. studenoga 2019. Do danas niti jedan ugovor još uvijek nije potpisan.
Ugovori o javnoj usluzi osigurali bi održivost i transparentnost sustava javnog linijskog prijevoza i u rubnim i ruralnim područjima isto onako kako to jamče ugovori koje već imaju gradski prijevoznici, Jadrolinija, Croatia Airlines i HŽPP, te su u odnosu na njih privatni autobusni prijevoznici i njihovi radnici diskriminirani. Dodatno, ugovori su ključni kako se financiranje te obveze središnje i lokalne države ne bi smatralo nedopuštenom državnom potporom.
Probleme privatnih autobusnih prijevoznika SSSH i HUP su u više navrata pokušali artikulirati svim dostupnim službenim kanalima, a tema javnog linijskog prijevoza našla se dva puta na dnevnom redu sjednica Gospodarsko-socijalnog vijeća (u listopadu ’20. i veljači ’21.). Između sjednica održana su i tri sastanka Radne skupine Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, socijalnih partnera, relevantnih resora, udruga općina i gradova, te zajednice županija s konkretnim zaključcima, ponajprije vezanim uz model financiranja javne usluge. Zaključci do danas nisu realizirani u praksi.
Građanima, zbog višemjesečnog nerješavanja problema, prijeti opasnost da ostanu bez javnog prijevoza.