Željeznički kolodvor Osijek od lipnja obnovljen, lijep i funkcionalan

Završne radove na obnovi zgrade Željezničkog kolodvora Osijek obišli su župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić, gradonačelnik Grada Osijeka Ivan Radić i predsjednik Uprave HŽ Infrastruktura Ivan Kršić. Radovi – čija ukupna vrijednost radova iznosi gotovo četiri milijuna eura – počeli su u travnju 2021. godine, odvijaju se planiranom dinamikom te je do sada obavljeno gotovo 90 posto planiranog posla. Izvođač radova je tvrtka Projektgradnja plus d.o.o. Gornja Vrba.

Radovi na zgradi – izgrađenoj 1870., dograđenoj 1898. i 1920. godine, a nakon 2. Svjetskog rata je ožbukana – obuhvaćaju obnovu pročelja, reorganizaciju i uređenje interijera, sanaciju peronske nadstrešnice i uređene površine ispod nadstrešnice te rekonstrukciju i poboljšanje postojećih tehničkih sustava (grijanje i hlađenje, vodovod i odvodnja, elektrotehničke instalacije i rasvjeta). Naravno, izvode se u fazama kako bi što manje utjecali na funkcioniranje kolodvora i odvijanje putničkog prometa. Važno je naglasiti da se Kolodvorska zgrada Osijek nalazi se u sklopu zaštićene kulturno-povijesne cjeline grada Osijeka upisane u Registar kulturnih dobara RH te se na njezinu obnovu primjenjuju odredbe Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara i svi propisi koji se odnose na zaštićena kulturna dobra.

Voditelj projekta obnove zgrade željezničkog kolodvora Osijek Tomo Dubovečak ističe kako je sukladno zahtjevu konzervatora vanjski dio zgrade vraćen u izvorno stanje, a unutrašnjost prilagođena budućim potrebama putnika i korisnika zgrade. – Zgrada je prije početka obnove bila u dosta lošem stanju te smo je cjelovito obnovili, s tim da je dio radove još u tijeku. Pri tomu smo je doslovno „ogolili“ do nosive konstrukcije, a uz novu organizaciju interijera koja usklađena s potrebama HŽ-a i putnika, rade se nove instalacije, obloge podova i zidova. Tijekom lipnja ove godine planiran je završetak radova – pojasnio je Tomo Dubovečak.

Projekt obnove željezničkog kolodvora Osijek je izuzetno bitan prvenstveno zbog uređenja i povećanja funkcionalnosti samog objekta, koji je bio u derutnom stanju i zaista je bila potrebna obnova. Onima koji vlakom dolaze u Osijek prvi susret s gradom i Osječko-baranjskom županijom je upravo zgrada kolodvora zbog čega je izuzetno važno da je ona primjerena. Vrijednost investicije je 4 milijuna eura i ne sumnjam da će upravo ovaj projekt puno značiti svima koji se koriste željeznicom kao prijevoznim sredstvom. Osim toga, HŽ Infrastruktura završava projekt u Laslovu nakon kojeg će se olakšati i ubrzati komunikacija vlakova između Osijeka i Vinkovaca, ali i drugih destinacija na tom pravcu – rekao je župan Ivan Anušić.

Gradonačelnik Grada Osijeka Ivan Radić kazao je kako smo do sada imali neprimjerenu i derutnu zgradu koja ne priliči gradu kakav je Osijek te koliko je važno da upravo zgrada kolodvora kao prva slika i dojam za sve putnike koji dolaze željeznicom bude u primjerenom izdanju.

– S Hrvatskim željeznicama nedavno smo izradili projekt rješenja pružnog prijelaza u Josipovcu, a na području grada Osijeka trenutno se izvode značajni infrastrukturni projekti, poput izgradnje podvožnjaka u Ulici sv. Leopolda Mandića, modernizacija tramvajske infrastrukture, proširenje putničkog terminala u Zračnoj luci Osijek, ali i završetak radova na dionici Osijek-Aljmaš. Dobra infrastruktura preduvjet je razvoja gospodarstva, a Osijek tu bilježi rekordne brojke, s obzirom da unazad 10 godina imamo najveću zaposlenost u gradu i rekordno nisku nezaposlenost – rekao je Radić.

S obzirom da se radovi na obnovi kolodvora bliže kraju i trebali bi biti završeni ovog proljeća, iskoristili smo ovu priliku da sa županom Ivanom Anušićem razgovaramo i o drugim planovima HŽ Infrastrukture u Osječko-baranjskoj županiji. Ovih dana smo završili izgradnju kolodvorske zgrade i pothodnika Laslovo-Korođ, završavamo modernizaciju devet željezničko-cestovnih prijelaza na području županije, a u planu je i novih 95 na području cijele Hrvatske, pri čemu 11 u Osječko-baranjskoj županiji. Osim toga, pripremamo i dokumentaciju za prilagodbu kolodvora u Erdutu, s obzirom da smo nedavno ušli u schengenski prostor, a projektiramo i dionicu Okučani-Vinkovci. Trenutno imamo 1,5 milijardi eura aktivnih projekata, a do 2032. godine planiramo pokrenuti projekte vrijedne 5 milijardi eura koji se tiču glavnih koridora, od Slovenije do Tovarnika te od Mađarske prema Rijeci – kazao je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.

OBŽ