Udruga Prijatelji životinja, koja se kao članica međunarodne koalicije Fur Free Alliance (FFA) prije mnogo godina priključila programu „Trgovine bez krzna” (Fur Free Retailer – FFR), javlja da je gigant sportske odjeće adidas danas objavio da će se obvezati na budućnost bez krzna i pridružiti se globalnom programu „Trgovine bez krzna”.
„Iako adidas trenutačno ne prodaje proizvode od životinjskoga krzna, današnja obveza trajnog odricanja od krzna pokazuje da brend zauzima jasan stav o dobrobiti životinja”, kažu iz Udruge i dodaju: „Kao jedan od najvećih svjetskih brendova sportske odjeće, adidas predvodi put kako bi se više marki prebacilo na alternative korištenju životinja. Prijatelji životinja, zajedno s Fur Free Allianceom, sa zadovoljstvom pozdravljaju adidas kao 1500. tvrtku za prodaju odjeće koja se pridružila programu ‘Trgovine bez krzna’ i prigrlila dobrobit životinja.”
„Adidas pokreće temu održivosti u svim područjima svojeg asortimana, kao i u cijelom svojem poslovanju. Već od 2018. nabavljamo isključivo održiviji pamuk, od 2024. upotrebljavat ćemo jedino reciklirani poliester, a ove godine lansirat ćemo prve tenisice koje su izrađene prikladno za preradu. Jednako tako raste broj veganskih proizvoda s tri pruge – od prošle godine, na primjer, popularni klasici tenisica Stan Smith i Superstar dostupni su kao veganske verzije. Trajno odbacivanje krzna naglašava našu predanost u potrazi za održivim inovativnim materijalima i širenju njihove proizvodnje”, kaže Frank Henke, viši potpredsjednik kompanije za održivost u adidasu.
„Pridruživanjem programu ‘Trgovine bez krzna’, adidas se obvezuje na budućnost bez krzna. Posebno smo zadovoljni što adidas nastavlja širiti svoju ponudu veganskih proizvoda. Prelazak sve više na alternative bez životinja najbolji je način da se dugoročno spriječi njihova patnja”, kaže Thomas Pietsch, stručnjak za divlje životinje i stručnjak za krzno iz organizacije Four Paws.
„Oduševljeni smo što smo adidas dočekali kao 1500. brend koji se pridružio našem programu. Ne samo da je predanost politici bez krzna suosjećajna nego je i progresivna. Današnji potrošači podržavaju modne marke koje brinu o životinjama i okolišu, a adidasov prijelaz prema održivim materijalima čini ga liderom u tom pogledu”, kaže Brigit Oele, voditeljica programa Fur Free Alliancea.
Obvezivanje adidasa značajna je prekretnica „Trgovina bez krzna”, programa koji se provodi u više od 25 zemalja diljem svijeta, a temelji se na lavini politika bez krzna koju su usvojile svjetske modne marke uključujući Pradu, Gucci, Zaru, H&M i mnoge druge. Kako globalno raste zabrinutost zbog životinja koje su uzgajaju i ubijaju radi krzna tako se krzno diljem svijeta sve više odbacuje. Posljednjih godina desetak europskih zemalja uvelo je zabrane proizvodnje krzna uključujući Norvešku, Belgiju i Nizozemsku, a američka država Kalifornija zabranila je prodaju krzna.
„Ponosni smo što je i u Hrvatskoj zabranjen uzgoj životinja za krzno i što se adidas priključio međunarodnom programu ‘Trgovine bez krzna’ koji provodimo i u Hrvatskoj, a neka od hrvatskih modnih imena koja su partneri programa su: Budoir, Hippy Garden, I-GLE, Image Haddad, Mana moda, Martina Felja, Ivanka moda i drugi”, zaključuju Prijatelji životinja i pozivaju i ostale hrvatske modne brendove da se priključe.
Program „Trgovine bez krzna” vodeća je svjetska inicijativa za povezivanje tvrtki koje ne koriste krzno s potrošačima koji traže etičnu robu. Posluje u više od 25 zemalja i međunarodna je inicijativa Fur Free Alliancea, koalicije koju čini više od 50 organizacija za zaštitu životinja širom svijeta, koje rade zajedno na okončanju uzgoja i ubijanja životinja zbog njihova krzna.