Europska komisija objavila je nova izvješća Facebooka, Googlea, Microsofta, Twittera, TikToka i Mozille, potpisnika Kodeksa dobre prakse u suzbijanju dezinformacija. Izvješća sadržavaju pregled mjera poduzetih u siječnju 2021.
Google je kao odgovor na povezanu internetsku pretragu u 23 države članice EU-a proširio rezultate pretraživanja s informacijama o cjepivima i popisom odobrenih cjepiva na lokaciji korisnika, a TikTok je oznaku za cjepivo protiv bolesti COVID-19 upotrijebio uz više od pet tisuća videozapisa unutar Europske unije.
Microsoft je supokrovitelj kampanje #VaxFacts koju je pokrenuo NewsGuard i u sklopu koje se nudi besplatno proširenje preglednika za zaštitu od dezinformacija o cjepivima protiv koronavirusa. Osim toga, Mozilla je izvijestilla da je vjerodostojni sadržaj iz aplikacije Pocket prikupio više od 5,8 milijardi reakcija diljem EU-a.
“Internetske platforme moraju preuzeti odgovornost kako bi se spriječilo da štetne domaće i strane dezinformacije naruše zajedničku borbu protiv virusa i napore oko cijepljenja. No napori platformi sami po sebi neće biti dovoljni. Također je ključno ojačati suradnju s javnim tijelima, medijima i civilnim društvom kako bi se pružile pouzdane informacije.” kaže Věra Jourová, potpredsjednica za vrijednosti i transparentnost.
“Dezinformacije predstavljaju prijetnju koju treba ozbiljno shvatiti, a odgovor platformi mora biti pravodoban, odlučan i učinkovit. To je posebno važno sada kada smo u borbi za brzi pristup sigurnim cjepivima za sve Europljane.” dodaje Thierry Breton, povjerenik za unutarnje tržište