Izložba Peter Pierre Weisza u Osijeku

Otvorenje izložbe PUTOVANJA… SUSRETI… MOSTOVI  umjetnika Peter Pierre Weisza koje će se održati 9. prosinca 2021. (četvrtak) u 19h u Muzeju likovnih umjetnosti u Osijeku.

Kustosica i autorica idejne koncepcije je Martina Gavran Španiček.

Peter Pierre Weisz, Glava, 1993., 74x60cm

Hrvatsko-izraelski umjetnik židovskog podrijetla nakon nekoliko desetljeća po prvi puta predstavlja se osječkoj publici u Muzeju likovnih umjetnosti s ukupno 30 radova, od kojih se dva nalaze u muzejskom fundusu. Djela su suvremenog izričaja. Stilski uzori su ekspresionizam (oba pravca), nadrealizam i apstrakcija.

Izložbom će se predstaviti lik i djelo Petera Pierra Weisza, Židova odraslog u Osijeku. Weisz se školovao u Zagrebu i Parizu. Preko njegovog slikarstva upoznat ćemo se s drugim hrvatskim suvremenicima poput Vatroslava Kuliša, Dalibora Jelavića i dr. Njegovo slikarstvo je progresivno, upečatljivo, lako razumljivo i blisko običnom čovjeku.

»Opisana iskustva, koja su uglavnom teška i kompleksna, zapravo su navigacija kroz život i budućnost ne samo Petera Pierrea Weisza nego i svih nas. Upravo ona čine temelje mostovima koje Weisz gradi kao zalog za budućnost, kako bi buduće generacije bolje shvatile život i pojave oko sebe. Mostovi povezuju svaku suprotnost koju čovjek nosi u sebi, svaki kontekst koji ga oblikuje kao misaono i kompleksno biće. U konačnici, svaki taj most koji je Weisz izgradio jest posljedica putovanja i susreta i svaki od njih vodi prema jednoj točki: prema kući, prema Osijeku.«

iz teksta kataloga: Martina Gavran Španiček

«Meni inspiracija nisu pejzaži ni neke blage stvari, već moram nešto snažno emocionalno doživjeti da bih mogao raditi. Zato i radim na mahove, a ono u čemu sam najjači i najiskreniji jest enformel i ekspresionizam. Iskustva dolaze od godina lutanja, gledanja i učenja. Normalno je da je ljudski lik, ako već govorimo o ekspresionizmu, najzahvalniji za izražavanje raspoloženja i stanja. Često slikam samo jedan lik koji postaje optički centar slike: lik je istaknut, a ponekad je apstrakcija pozadina. Nije to lik u stvarnom prostoru nego je uloga tog lika da objasni ugođaj slike te je na taj način lik dovoljno snažan da djeluje na emocije.»

Peter Pierre Weisz