Medijska pismenost za sve

Agencija za elektroničke medije (AEM) će tijekom svibnja, u suradnji s medijskim regulatorima iz zemalja EU, u 12 srednjih škola diljem Hrvatske provoditi testiranje razine kompetencije medijske pismenosti učenika.

Iz AEM-a su priopćili da je projekt pod nazivom EudMediaTest sufinanciran sredstvima Europske komisije kroz natječaj Medijska pismenost za sve (Media Literacy for All).

Predvođeni znanstvenicima sa Sveučilišta Pompeu Fabra iz Barcelone, u projektu sudjeluju regulatori audiovizualnih medijskih usluga iz Hrvatske (AEM), Slovačke (RVR), Francuske (CSA), Portugala (ERC) i Katalonije (CAC).

Kao regulatori su uključene i javne obrazovne institucije iz Grčke (Nacionalni centar za audiovizualne medije i komunikacije) te Irske (Dublin West Education Centar).

Prvu fazu projekta čini ispitivanje razine medijske pismenosti učenika u dobi od 14 do 18 godina putem interaktivnog upitnika.

U drugoj fazi, usmjerenoj na podučavanje, bit će ponuđeni obrazovni materijali s prijedlozima aktivnosti za razvoj medijske pismenosti koje će nastavnici moći koristiti na temelju rezultata evaluacije učenika.

Upitnik EduMediaTesta bavi se medijskim znanjima i vještinama učenika te uzima u obzir višestruke dimenzije i pokazatelje koji čine brojne kompetencije poput razumijevanja medija, tehnologija, dekodiranja medijskih poruka, kritičkog razmišljanja, vizualnog i jezičnog izražavanja, produkcije medijskih sadržaja, estetike i društvenih vrijednosti.

Alat koji razvijaju partnerske ustanove iz sedam zemalja EU pomoći će pri procjeni sposobnosti učenika da prepoznaju dezinformacije i manipulacije, otkriju skrivene interese u vijestima, uoče stereotipe te ih potaknuti na razumijevanje i odgovorno ponašanje u vezi s autorskim pravima, ističu u AEM-u.

Zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije (VEM) Robert Tomljenović navodi kako će im rezultati istraživanja pomoći da razumiju što mladi misle i koliko znaju o tradicionalnim medijima, društvenim mrežama i digitalnim platformama.

“Istraživanje će nam poslužiti i za daljnji razvoj naših projekata medijske pismenosti, a može biti i podloga za razvoj preporuka za donositelje odluka na području medijskog obrazovanja”, istaknuo je Tomljenović.

Krajem ožujka već je obavljeno testiranje funkcionalnosti interaktivnog upitnika u svim državama uključenima u projekt, a u Hrvatskoj je takav test proveden u Hotelijersko-turističkoj školi u Zagrebu, stoji u priopćenju.