Više od deset godina trajala je zabrana eksploatacije pijeska i šljunka iz Drave, Dunava i Save. Zbog nemogućnosti uvoza pijeska prouzrokovane pandemijom koronavirusa postojala je prijetnja zaustavljaju EU projekata, a početak eksploatacije pijeska ujedno je i najpovoljnija moguća investicijska varijanta za nastavak izgradnje Koridora VC. Prema godišnjem planu Hrvatskih autocesta uskoro započinju radovi na nastavku izgradnje Koridora VC, odnosno autoceste A5 dionice od Osijeka do Belog Manastira.
Na inicijativu župana Anušića, dionica Koridora VC od Osijeka do Belog Manastira ponovo je projektirana kao autocesta te su za njenu izgradnju osigurana sredstva, a uskoro se očekuje i potpisivanje Ugovora za nastavak izgradnje punog profila autoceste kroz Slavoniju i Baranju.Osim građevinskom sektoru, ova je zabrana donosila probleme i Lučkoj upravi Osijek jer je zbog nanosa pijeska Drava tijekom nekoliko mjeseci u godini nije bila plovna. Nakon što je u lipnju prošle godine na inicijativu župana Osječko-baranjske županije Ivana Anušića donesena izmjena Zakona o vodama, prije nekoliko dana počela je eksploatacija pijeska na Dravi. Riječ je o području uzvodno od Osijeka kod Petrijevaca u blizini novog mosta autoceste Osijek – Beli Manastir.
Dovoz pijeska i šljunka na područje Slavonije iz susjednih zemalja opterećivao je i uništavao lokalne ceste jer je riječ o iznimno teškom teretu. Osim građevinskog benefita za istok Hrvatske, eksploatacijom pijeska uklonit će se i nanosi koji su onemogućavali uplovljavanje Dravom u Osijek. Time su dvije značajne inicijative koje su prema Vladi RH došle iz Osječko-baranjske županije usvojene, a njihova će se dobrobit za cijeli istok Hrvatske vidjeti i u nadolazećem razdoblju.