Osnovne i srednje škole kojima je osnivač Osječko-baranjska županija objavile su natječaje za zasnivanje radnog odnosa na poslovima pomoćnika u nastavi učenicima s poteškoćama za iduću školsku godinu.
Na području Baranje u osam osnovnih škola i jednoj srednjoj školi traži se ukupno 25 pomoćnika u nastavi. Do 12. srpnja otvoreni su natječaji za pomoćnika u nastavi u osnovnim školama ”Dr. Franjo Tuđman” Beli Manastir (3), ”Bilje” (1), ”Darda” (6), ”Popovac” (2), ”Zmajevac”, Novi Bezdan (1) i ”Jagodnjak” (4). Natječaj za četiri pomoćnika u nastavi u OŠ ”Šećerana” traje do 13. srpnja, a danas, 11. srpnja, završava natječaj za pomoćnika u OŠ ”Draž”. Osim osnovnih škola, potreba za pomoćnicima u nastavi postoji i u ”Drugoj srednjoj školi Beli Manastir” (3).
Osim u baranjskim školama, pomoćnici u nastavi traže se i u školama na području cijele Osječko-baranjske županije. Detaljne informacije o natječajima dostupne su na njihovim internet stranicama i na stranicama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.
Pomoćnik u nastavi je osoba koja pruža potporu učeniku u zadacima koji zahtijevaju komunikacijsku, senzornu i motoričku aktivnost učenika, u kretanju, pri uzimanju hrane i pića, u obavljanju higijenskih potreba, u svakodnevnim nastavnim, izvannastavnim i izvanučioničkim aktivnostima, a prema utvrđenim funkcionalnim sposobnostima i potrebama učenika te uputama učitelja ili nastavnika, stručnih suradnika škole, odnosno stručnoga tima.
Pomoćnik u nastavi pruža potporu učenicima koji svladavaju nastavni plan i program škole, ali imaju teškoće koje ih sprečavaju u samostalnom funkcioniranju te trebaju stalnu ili povremenu potporu pomoćnika u nastavi, odnosno imaju veće:
- teškoće u motoričkom funkcioniranju donjih i/ili gornjih ekstremiteta,
- teškoće u komunikaciji i socijalnim interakcijama te senzornoj integraciji, a povezane su s poremećajima iz autističnoga spektra,
- teškoće u intelektualnom funkcioniranju udružene s drugim utjecajnim teškoćama,
- teškoće proizašle oštećenjem vida,
- teškoće koje se manifestiraju u ponašanju tako da ih ometaju u funkcioniranju i ugrožavaju njihovu fizičku sigurnost i/ili fizičku sigurnost drugih učenika.
Osiguravanje potpore pomoćnika u nastavi i stručnoga komunikacijskog posrednika predstavlja jedan od oblika prilagodbe u skladu s individualnim potrebama učenika kako bi se omogućilo njihovo sudjelovanje u odgojno-obrazovnome procesu na ravnopravnoj osnovi s drugim učenicima i time spriječila njihova diskriminacija na osnovi invaliditeta.