Zatvorena ceste između Šumarine i Luča do 1. srpnja 2024., nema drugog obilaznog rješenja

Lokalna cesta između Šumarine i Luča bit će zatvorena za sav promet od 2. studenog do planiranog datuma završetka radova na izgradnji nadvožnjaka iznad autoceste A5, odnosno do 1. srpnja 2024.

Stanovnici Luča, koji će najviše biti pogođeni zatvaranjem ove ceste, izrazili su nezadovoljstvo predloženim obilaznim rješenjem. Naime, obilazni pravac vodi preko Petlovca, što će znatno povećati kilometražu i vrijeme putovanja do odredišta, primjerice Belog Manastira, uzimajući u obzir i činjenicu kako je za sav promet zatvoren i podvožnjak na ulazu u Beli Manastir. Ulica Matije Gupca u Luču, kao jedini put prema Petlovcu, nije primjerena za potpuno preusmjeravanje prometa jer je vrlo uska i sadrži nekoliko nepreglednih krivina, što prometovanje čini izazovnim i potencijalno opasnim.

Kontaktirali smo Upravu za ceste Osječko-baranjske županije. Ravnateljica Lejla Ševo potvrdila nam je zatvaranje lokalne ceste i preusmjeravanje prometa na Petlovac kao jedinu moguću opciju, te nas uputila na izvođače radova, tvrtku Osijek Koteks d.d. U razgovoru s inženjerkom predmetnog gradilišta Ivom Đurić i glavnim inženjerom tvrtke Osijek Koteks d.d. Ivanom Orozom, dobili smo odgovore na pitanja stanovnika vezano za zatvaranja ceste. Đurić i Oroz izrazili su razumijevanje za nezadovoljstvo stanovništva i pokušali pojasniti situaciju:

Prema projektu izgradnje autoceste i nadvožnjaka, čiji su investitor Hrvatske autoceste (HAC), nadvožnjak se ne izmješta već prati postojeću lokalnu cestu. Ovo je drugačije od situacije koja je bila tijekom izgradnje nadvožnjaka kod Jagodnjaka i nadvožnjaka između Petlovca i Belog Manastira. Kod Jagodnjaka se nadvožnjak izmještao i gradio u obliku slova S, a između Petlovca i Belog Manastira u vrijeme izgradnje nadvožnjaka nije se gradila trasa autoceste. Sada konstrukcija nadvožnjaka ostaje na mjestu postojeće ceste, dok se ispod nje istovremeno gradi i autocesta.” rekla je Đurić.

Oroz pak objašnjava kako nije moguće sigurno pustiti promet osobnih vozila preko makadamskog puta koji bi prolazio izravno kroz zahtjevno gradilište. Veliki broj radnih strojeva i kamiona koji prevoze materijal za izgradnju čine takav promet iznimno opasnim. Dodaje da stanovnici mogu apelirati prema HAC-u za eventualne izmjene u projektu, ali prema njihovom mišljenju, takve promjene su malo vjerojatne. “Osijek Koteks d.d. na svojim se gradilištima uvijek trudi minimalizirati moguće neugodnosti koje stanovnici mogu osjetiti tijekom trajanja radova i kada god je to moguće, propuštamo vozila. Sada to nije slučaj zbog svih navedenih razloga.” naglašava Oroz i dodaje kako će se radovi na gradilištu izvoditi i tijekom zimskih mjeseci.

Nadvožnjak koji će se izgraditi bit će pola metra širi. Zahtjev je to Županijske uprave za ceste, što će u konačnici stanovnicima osigurati ugodnije i sigurnije prometovanje.” ističe Oroz.

Jedno moguće rješenje u ovoj situaciji bilo bi da se nadvožnjak izmjesti i gradi pored lokalne ceste, o čemu odlučuje HAC. To bi potencijalno omogućilo očuvanje prometa na lokalnoj cesti tijekom izvođenja radova.


Podsjećamo, pravilnik o opravdanim slučajevima i postupku zatvaranja javne ceste, nadležnom subjektu (Hrvatskim autocestama d.o.o., Hrvatskim cestama d.o.o., županijskim upravama za ceste i korisnicima koncesije) propisuje obvezu obavještavanja, među ostalima, policijske uprave i javnosti o zatvaranju javne ceste. Obavijest o zatvaranju ceste redakciji Radio Baranji stigla je iz Upravnog odjela za graditeljstvo i komunalne poslove Grada Belog Manastira 31. listopada oko 21 sat, a zbog blagdana Svih svetih, nismo bili u mogućnosti ranije doznati detalje ovakve odluke. Službenu informaciju o zatvaranju ceste od investitora još uvijek nismo dobili.

Vozači koji dnevno putuju spomenutom cestom negoduju na društvenim mrežama. Donesena odluka izaziva zabrinutost među stanovnicima koji strahuju za svoju mobilnost i sigurnost tijekom sljedećih osam mjeseci. Nadaju da će se eventualno razmotriti mogućnosti za poboljšanje obilaznog rješenja kako bi se smanjile neugodnosti tijekom trajanja radova.